Invoering ‘no show tarief’ per 1 jan 2020
Waarom een ‘no-show’ tarief?
Het aantal patiënten dat een afspraak voor het spreekuur wil maken neemt nog steeds toe. In de tijd die bij uw huisarts voor u gereserveerd stond, had uw huisarts ook een andere patiënt kunnen helpen. Uw huisarts wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden, immers wilt u ook met uw medische klacht zo snel mogelijk geholpen worden? U kunt hieraan meewerken door op tijd uw afspraak telefonisch af te zeggen. Wij vragen uw begrip hiervoor.
Invoering no-show tarief
Wanneer u zonder geldige reden een afspraak verzaakt, zijn wij genoodzaakt de kosten bij u in rekening te brengen. Dit is 15 euro voor een regulier consult en 25 euro voor een langer consult. Voor een niet nagekomen afspraak bij de praktijkondersteuner hanteren wij een tarief van 30 Euro per consult omdat voor de consulten bij de praktijkondersteuners langere tijden gereserveerd.
Let op: deze ‘no- show factuur’ wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar.
Kunt u niet op uw afspraak komen?
Meldt dit dan tot uiterlijk 24 uur van tevoren (maandag t/m vrijdag) telefonisch bij de assistente. De afspraak wordt uit onze agenda verwijderd, wij kunnen een andere patiënt helpen en u kunt vaak direct een nieuwe afspraak bij ons maken. Er wordt dan natuurlijk géén ‘no-show’ tarief berekend.